Ağrı Üniversitesi Lojistik Semineri

Bu eğitim döneminin ilk seminerini Ağrı Üniversitesinde gerçekleştirdik. Ülkemin bu kadar doğusuna ilk defa gitme fırsatı bulduğumdan benim içinde farklı bir tecrübe oldu diyebilirim. Doğuyu, doğunun insanlarını hep televizyonlardan izleyip gördüğümüz için kendi gözüyle görünce insan  bize sunulan tablodan daha farklı olduğunu anlıyor. Çoğunluğu yakın şehirlerden olan öğrenciler okulda eğitim alıyor olsalarda öğrenciler ve halk arasında herhanagi bir sıkıntı yaşanmadığını duyuyorum hocalarımdan.

Günde iki sefer düzenleniyor Ağrıya. Birisi THY tarafından İstanbuldan yaklaşık 2 saat süren sefer diğeri Ankaradan Anadolu
Jetin tarifeli seferi. 22 Kasım Cuma günü semineri gerçekleştirmek için İstanbul’dan Ağrı’nın yolunu tutuyorum. Bu arada ülke içinde yaptığım en uzun uçak yolculuğu oluyor bu benim için. Ağrıya indiğimde hocalarımız tarafından havalimanında karşılanıp üniversiteye gidiyoruz.. Yine hayatımın en geç gerçekleştirdiğim semineri oluyor ve saat 5’de başlıyoruz. Okulun yeni yapılan seminer salonunda Lojistik sektöründe çalışan kapasitesi, mezunların istihdamı, yeni mezun iş arama süreçleri, şirketlerin lojistik mezunlarına bakışı, işçi ve işveren beklentileri, çalışabilecekleri şirketler, pozisyonlar, sektörün yan dallarındaki iş potansiyeli gibi temel başlıklar altında sunumumu gerçekleştiriyor ve soru cevaplarla beraber semineri noktalıyoruz. Buradan bir kez daha 2 saat boyunca sıkılmadan beni dinleye arkadaşlarıma ve hocalarıma tekrar teşekkür edeyim, dinleyiciler iyi olunca konuşurken saati şaşırıyorum biraz.

Seminer sonrasında konaklayacağım otele gidiyoruz ve dinlendikten sonra ertesi gün hocalarım beni önce Doğubeyazıt’a ardından Iğdır’a doğru gezmeye çıkarıyorlar. Ağrı dağı manzarasının eşlik ettiği yolculuğumuza Doğubeyazıt’a gelince ara veriyoruz ve şehir merkezinde biraz gezdikten sonra İshak Paşa sarayını ziyaret ediyoruz. Ardından Iğdır’a kadar gidip Asıl soykırımı Ermenilerin yaptığını anlatan Soykırım Müzesini geziyoruz. Biraz da şehir merkezinde zaman geçirdikten sonra uçağa yetişmek için  dönüşe geçiyoruz ama malesef kendimizi gezmeye biraz fazla kaptırdığımızdan uçağımı kaçırıyorum ve ertesi gün tekrar aynı saatteki uçakla İstanbul’a dönüyorum.

Benim için ilklerle dolu soğuk memleket Ağrıya olan yolculuğum başta Erdal Karhan hocam olmak üzere diğer hocalarımın misafirperverliği ve öğrenci arkadaşlarımın sıcaklığıyla birleşince eşsiz bir deneyim oldu benim için.
Yaşanmışlık fazla olunca sözde uzun oluyor haliyle.

Aşağıda etkinliğin yapılan haberlerini ve resimleri bulabilirsiniz.

Etkinlikten Resimler

2 Comments

1. 1

Merhaba Emre Bey 22 kasım cuma günü Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinde Dış Tiçaret 2 sınıfına yapmış olduğunuz lojislik seminerinde dinleyicilerinizden biriyim. sizi tanımak gerçekten de güzel. lojisliğe olan merakım daha da fazlalaştı. kendimi bu alanda geliştirmek istiyorum. mezun olduktan sonra ne yapmam gerekiyor. beni biraz bilgilendirir misiniz. şimdiden teşekkü ederim 🙂

• 2

Semineri tam dinlememişsiniz o zaman (:
      İyi bir yabancı dil ilk şart. Sektörü devamlı takip ve temel bilgileri de öğrenmek lazım. Staj ya da iş nasıl olursa olsun ama tecrübe kazanmaya bakın.